WIADOMOŚCI

Sędziowie wytłumaczyli decyzje dot. pojedynków Hamiltona i Verstappena
Sędziowie wytłumaczyli decyzje dot. pojedynków Hamiltona i Verstappena © Red Bull

FIA udostępniła wyjaśnienia sędziów związane z bataliami dwóch wielokrotnych mistrzów świata, do jakich doszło na torze w Meksyku. Za jedną z nich kierowca Ferrari otrzymał 10 sekundy kary.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Dwóch wielokrotnych mistrzów świata pojedynkowało się na początku meksykańskich zmagań, gdy jechali na pozycjach 3-4. Najpierw Max Verstappen spróbował odważnym atakiem od wewnętrznej zaatakować Lewisa Hamiltona w pierwszym zakręcie, w wyniku czego doszło między nimi do kontaktu, a as Red Bulla znalazł się poza granicami toru.


Z kolei na dojeździe do "czwórki" kierowca Ferrari próbował zaatakować od zewnętrznej, aczkolwiek przestrzelił hamowanie i nie powracając zgodnie z wytyczoną trasą, znalazł się przed Holendrem. Ten w całym rozrachunku stracił jeszcze pozycję na rzecz Olivera Bearmana. Sędziowie zajmowali się aż trzema kwestiami w kontekście tych dwóch sytuacji.

Jeśli chodzi o zdarzenie z "jedynki", tutaj postanowiono odstąpić od dalszych akcji, chociaż zaznaczono, że to przednia oś bolidu Verstappena znajdowała się wyraźnie przed lusterkiem Hamiltona. Z drugiej strony oba samochody ciągle jechały blisko siebie przez cały zakręt, a Brytyjczyk miał ograniczoną możliwość zostawienia dodatkowego miejsca rywalowi.

Dodając do tego argumenty o tym, że ta kolizja nie wywołała negatywnych skutków po stronie osiągów i w przeszłości nie podejmowano żadnych działań w podobnych sytuacjach, postanowiono odpuścić wyciąganie konsekwencji. Identyczne postanowienie zapadło w kwestii niedostosowania się do wytycznych dyrektora wyścigu i niezgodnego powrotu na tor przez siedmiokrotnego mistrza świata.

Uzasadniono to tym, że jego samochód miał za dużą prędkość, aby zmieścić się w wyznaczonej trasie ewakuacyjnej. Sędziowie orzekli jednak, że w ten sposób uzyskał niedozwoloną, trwałą przewagę, wyprzedzając Verstappena i nie oddając mu pozycji. Z tego powodu nałożono na niego standardową sankcję w postaci +10 sekund. Nie wiązała się ona jednak z przyznaniem punktów karnych.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
grenszuc

27.10.2025 10:22

7

3

Co za logika fia🤣Ver wypchnął w 1 ham, nawet na tym filmiku widac, że spóźnił hamowanie i nawet nie starał się skręcać kierownicą w prawo, jak się okazało pomimo tego, że nie jest przed ham to co, zyskuje się pozycje poprzez przejazd po trawie. Ham w podobny sposób próbuje odzyskać pozycję nie udaje mu się, ale nie doprowadza do kontaktu, zyskuje pozycje po trawie i co i jeb 10 sek kary 🙈


avatar
ojciec3d

27.10.2025 11:09 zmodyfikowany

2

5

@grenszuc  nie osmieszaj się. Takie są zasady, zakret jest verspanea i kazda kolizja to w tym przypadku to wina hamiltona. Nie znam się ale się wypowiem? Taka doktryna u ciebie? Zastrzerzenia to można mieć do leclerca, który wyprzedził hamiltona na początku po trawie, wtedy by nie było tej walki, a lewis by pojechał po podium. No może przesadziłem. Lewis nie miał tempa. na podium. 


avatar
239654

27.10.2025 11:03

2

0

Z takim tłumaczeniem się bardzo nie zgadzam, uczycie sie od sędziów z ligi Hiszpańakiej


avatar
ojciec3d

27.10.2025 11:14

0

3

@239654  a gdzie byłes przy pojedynkach sainz lawson, sainz bearman. Tutaj wszystko według zasady którą wymysliła fia. Ładujesz się pierwszy w zakręt, drugi zawodnik ma się martwic o reszte. Za to pozniej hamilton nie zmiescił się w zakręt, a wyprzedził verstapena i pojechał dalej.


avatar
239654

27.10.2025 15:01

0

@ojciec3d  Wszystkie pojedynki widziałem.


avatar
goralski

27.10.2025 11:13 zmodyfikowany

7

2

Już samo wydanie oświadczenia przez sędziów oznacza, że wiedzą że popełnili błąd ale nie przyznają się do tego. Pomijam, który z kierowców zawinił - problemem jest niekonsekwentne podejście do sędziowania i sztuczne generowanie widowiska (w tym przypadku utrzymanie Maxa w walce o tytuł, żeby możliwe było utrzymanie oglądalności do ostatniego GP)...żenada liberty, sędziowie i fia...


avatar
Vendeur

27.10.2025 14:30

3

1

Brak kar za zyskanie pozycji i ich nie oddanie z 1. zakrętu po starcie wyścigu to jakaś kpina...


avatar
Markok

27.10.2025 14:58

1

0

Szkoda szczempić ryja..


avatar
Danielson92

27.10.2025 15:48

1

1

Verstappen nie może teraz być karany. Muszą go utrzymać maksymalnie długo w walce o tytuł dla ,,dobra'' widowiska . W 2021 było tak samo. W Arabii za to polowanie na Hamiltona dostał śmieszna karę która nie zmieniła jego pozycji. W Brazylii ewidentnej kary w ogóle nie dostał.. .


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.